Edu Basterren abesti hori entzuten da, Emilia Zuza Brun Eskola Publikoko lehen hezkuntzako neska-mutilen ahotsen zalapartak eta ilusioak ile-apainketako zikloko Oinarrizko Lanbide Heziketako tailerrak betetzen dituztenean. Bitartean, ile-apainketako ikasleek irribarre egiten diete eta egiten uzten diete, ikasturtean zehar eskuratutako gaitasun profesionalak praktikan jarriz.
Santurtziko CIFOko Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleek hainbat aldiz erakutsi digute gure komunitateari zerbitzu bat eskaintzeko interesa dutela, ikasten ari diren bitartean. Duela urte batzuk hasi ziren Ikaskuntzako eta Zerbitzuko «Oztopoak mozten dituzten artaziak» izeneko programa sarituarekin, eta, hainbat urteren ondoren, aditu egin dira irakaskuntza-ikaskuntza metodologia horretan. Metodologia horrek, gainera, giza balioak sustatzen ditu eta bere ingurunearekiko konpromiso eta elkartasun zentzu handia erakusten du.
Oraingo honetan, “Ile-apaintzailea nire erara” izenpean eta jolasari protagonismoa emanez, ile-apainketako zikloko neska gazteek hainbat jardunaldi egin dituzte bezero berezi horiekin, eta, horrela, bi ikastetxeak elkarlanean aritu dira. Umeak, gazteak eta irakasleak beren onena ateratzen duen esperientzia batean murgildu dira. Eta ezagutzak praktikan jartzeaz gain, talde biek garrantzitsuagoak diren ikasteko gako nagusi batzuk dituzte, hala nola, afektibitatea, sortzen diren harremanak, arreta eta ezagutza.
Horrela, tatuaje-, orrazka-, makillaje artistikoen, azazkal-dekorazioaren eta bestelako txokoen bidez, ikasleei beren gaitasun teknikoak erakusteko aukera eman diete txikienek, ondoren simulazioaren eta jolasaren bidez jarduera berberak praktikan jartzeko.
Ile-apainketako bi irakasleek, Ana Peñak eta Nati Delgadok, esan digute jokoa dirudien hori oso pentsatuta eta planifikatuta dagoela, eta haientzat oso helburu argiak dituela. «Komunitateari ematen diogun zerbitzua da, gure bizilagun txikiei, eta horren bitartez haurrek sentsazioak deskubritzen dituzte, mugimenduak koordinatzen dituzte, beren gorputz-eskemarekin lan egiten dute eta beren burua deskubritzen dute; bitartean, materialak aldatzen dituzte, konfiantza sustatzen duten trebetasunak menderatzeko edo garatzeko esperientziak izanez».
Gainera, ikasleek beren oinarrizko ezagutzak eta konpetentzia profesionalak praktikan jartzeko aukera dutela gaineratu dute, eta horiek zerbitzu batean sozializatzen direla. Era horretan, harreman-ikaskuntzak garatzen dituzte, beren autokontzeptua eta ahalduntzea modu positiboan indartzen dituzte etorkizuneko bizitza pertsonalaren, profesionalaren eta sozialaren erronkei aurre egiteko.
Haurren ilusioz beteriko begiradak, tailer hauek egitean izan duten jakin-mina eta zoriona, eta Santurtziko Ile-apainketako Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleen gogobetetze-aurpegiak ikusita, helburuak bete egin direla esan dezakegu.